Avklarat!

Imorse så gick vi upp klockan 05.00!! Dusch, så att jag piggnade till, och sedan frukost. Provade sedan att sätta ihop mobilen och då funkade den igen! Skönt!

Vi var på golfbanan redan 06.45, och började att värma upp och slå några bollar på rangen. Kändes bra!

Det var massor av damer här, närmare bestämt 50 lag och det är ju två i varje lag. Lite kul att se faktiskt!

kanonen ljöd 08.10 så då startade alla lagen.

De första 18 hålen spelade vi "Bästboll", och det gick sådär....bra ibland och dåligt ibland.

Efter 4 1/2 timme kom vi in, och de andra droppade in allt eftersom, och då var det lunch för samtliga. Vi hade ca 1 timmes paus och sedan var det till att spela 18 hål till! Och då hette spelet "Foursome", och det gick hyggligt. Jag var inte så trött som jag hade en föreställning om att jag skulle vara, utan vi travade på. Det andra lager i vår boll var trötta och det gick inte så bra för dem, utan de fick stryk av oss.

Totalt sett så hamnade vi i slutet av startfältet, inte sist utan på 45:e plats , och jag är nöjd att jag klarade av det och tog mig runt! Syrran tyckte att det gick bra, hon var ju lite ringrostig, för det var ett par år sedan hon tävlade.

Mina utslag gick kanon de sista 18 hålen, och jag har lärt mig mycket av syrran så nu ska jag finslipa lite på mitt handicap. Vill ju såklart bli bättre och sänka mig, har för mycket tävlingsinstinkter för att låta bli!


Nu har jag då alltså spelat golf i 8 1/2 timme idag...känner mig lite trött nu när jag har kommit hem efter en bilkörning på 1 timme och 45 minuter....Dags för vila snart


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0