Inta alla flaskor i backen!

Igår var jag  framme vid ca 10.45 där jag skulle möta syrran, och sedan skulle ju vi vidare till golfbanan där vi skulle gå 18 hål. Vi hade inte tid förrän kl. 13.08 men vi ville ju äta innan vi skulle gå ut, så därför var vi lite tidiga. Nu blev vi tidigare än vad vi hade räknat med, så vi käkade och fick gå ut redan kl. 12.15.

Det gick väldigt bra fram till hål 6 tror jag det var, när det stora skyfallet satte in!! Jag hade ju med ett golfparaply men när jag fällde upp det så kom en vindby och vände det åt fel håll och det gick sönder!

Där stod jag i kjol och linne i ett skyfall som kändes som Niagarfallen. Fick fram regnjackan, och satte på den och ställde mig sedan under syrrans paraply och väntade. Vi kunde inte slå eller gå framåt, det var massor av vatten på banan. Jag har ju täta golfskor, och nu rann vattnet nerför benen ner i skorna, så det var som att stå i ett par fotbassänger!!

Golf kombinerat med fotbad!*skratt* det plaskade om mig när jag gick!

Det slutade efter en kvart, eller slutade men det var iallafall bara duggregn...

När vi kom fram till hål 9 så strippade jag vid kiosken, tog av kjolen och satte på mig regnbyxorna för de var torra...*fniss* Här gäller det att inte vara blyg!

Vi fikade och sedan ut igen då, vi har antagligen inte alla flaskorna i backen så att säga*skrattar*



kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0