Undervikt?!

När vi har ätit klart så säger jag till Maken att hundarna ska inte ha någonting, för såsen var lite stark. Det är inte bra för deras magar, blir ett evigt spring inatt då...

Då säger han att :"Ja, Putte fick extra mycket mat av mig när du var borta!"

"Jaha, men han är ju inte smal nu längre!"sade jag.


För det är så att Putte i yngre år har varit väldigt smal och lite knusslig med maten fast det fanns flera hundar hemma, men nu på äldre dagar så är han det inte. Han äter bra! Är riktigt matglad och har lagt på sig.


När Putte står hos mig på bakbenen och med framtassarna i knät så känner jag på honom och tycker att magen har ju nästan samma nivå som bröstkorgen! Så då sade jag det, att så var fallet, och att "han behöver minsann inget extra!'

"Men, du ska inte känna på det, utan du ska känna på revbenen!" säger Maken och fortsätter med att ta sig själv på revbenen och säger: "Känn här vad smal jag är!"

Haha! Då hör det till saken att min Maken har ölmage, kanske 15 kg övervikt*fniss*

"Sedan om magen hänger ner lite...." säger han! *ASG* "det hör inte till saken!"

Haha! Jag tror att jag dör av skratt!


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0