Chipsgratäng någon?

Satt och åt lunch här, en nyttig champinjonomelett, och läste samtidgt reklambladet från Hemköp.

Där står det: "Nu är det dags för chipslåda" och så ett recept:


"Bryn t ex en fläskfilé och svamp och lägg på ett ugnsfast fat. Häll över en påse chips, red 2 dl grädde och 3 dl mjölk med lite vetemjöl. Lägg på några tomatskivor och strö på ost. Gratinera i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter."


Och så en bild på chips från Estrella....chipsgratäng alltså!

Någon som vill ha? Chipsen måste ju bli lagom kladdiga också som ligger i mjölk och grödde....urk!

Vad har hänt?

Har chipsförsäljningen gått ner så mycket så nu börjar chipsföretagen försöka att få oss att laga mat med chips?!

I dessa fetmaepedemitider snackar de om chipslåda!

Klart det är ju inte socker...men ändå en massa snabba kolhydrater för att inte snacka om fett och det fel fett!!

Det har gått lite för långt tycker jag! Vad tycker du?


kommentarer
Postat av: Cassie

ha en bra dag=)

2008-06-16 @ 12:43:33
URL: http://cassie92.blogg.se/
Postat av: Mirre

Receptet låter som ett skämt, tycker jag.

2008-06-16 @ 12:46:27
URL: http://mirres.webblogg.se/
Postat av: Linda

Haha! Det var min paradrätt när jag var 15! Det är 20 år sedan så de tror väl att de kan lura en ny generation.

2008-06-16 @ 12:47:07

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0