DXM!

Jag är ju själv inte så insatt i det här med narkotikapreparat, men jag är förvånad och förfärad av  att det säljs på intenet! Har ju hört talas om det i och för sig, för jag har en f.d arbetskompis vars son har en del problem, och han köpte tydligen på internet.
Mot DXM, som tydligen är narkotika fast inte narkotikaklassat ännu, har det startats en namninsamling av en tjej som heter Emma, och de har redan över 13.000 namn på listan som ska lämnas till Maria Larsson, ministern. De hoppas att få bort det från nätet.

Fast det verkar ju lite tröstlöst eftersom DMX bara är ett preparat av så många, och det kommer ju fler hela tiden. Polisen kan inte göra något så länge preparaten inte är narkotikaklassade, och det hinns inte med eftersom marknaden översvämmas av nya piller hela tiden av sådana som vill tjäna pengar på andra människors olycka.
För så är det ju! Några tjänar pengar på att du eller någon annan knarkar! Du riskerar livet och hälsan och det tjänar de pengar på!
Även om de inte är narkotikaklassade så skulle de inte få säljas tycker jag. Jag menar, vilket syfte, förutom som drog, ska de få säljas? De tillverkas ju endast för det syftet, att säljas som narkotika.
Det är väl bara att förbjuda?!

kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0