Haha! Det dök upp en busslast!

För er som inte är så insatta i golfspelet så kan jag tala om att med de nya reglerna så går man kurs, tränar och spelar med mer efrarna spelare tills man klarar av det officiella handicapet på 36. Tills man gör det heter det att man har 36+...förr började man på handicap 54 och då hade man grönt kort tror jag, och sedan skulle man ta sig ner till 36.

De på 36+ får räkna slag som om de hade 36 i handicap och när de klarar 18 poäng med det så får de det handicapet.

Spelet flöt på bra för mig idag, och jag klarade 18 poäng på de 9 första hålen och då på handicap 36!

Vi klarade oss hyfsat från regnet under första halvan av banan, men det strilade ganska bra på de tre sista hålen.

När jag hade tagit mig nästan fram till green på 18:e hålet och det var min tur att försöka slå mig upp på green, så dyker det upp en busslast, såg det ut som, människor ut från skogen!

Det var spelare som skulle börja spela en tävling, och när de såg att jag skulle slå så stannade allihop och stod alldeles stilla och tittade..precis som man ska så man inte stör den som ska slå, men jag blev ju nervös av att ha 30 st som stod och glodde!*fnittrar hysteriskt* Så jag slog bara två meter*skrattar hejdlöst* försöker igen, och slår en meter till ner i en bunker*skrattar så jag får ont i magen* och sedan tog det tre slag innan jag kom upp därifrån!

Helt otroligt!

Så på det hålet blev det inga poäng kan jag tala om*fniss*


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0