Halloumi ingen höjdare!

Dottern har ju blivit vegetarian för inte så länge  sedan, inte för att hon inte tycker om kött i vanliga fall, utan för att hon nu bor i England och där är köttet ingen höjdare. Så hon har valt att försöka sig på vegetarisk matlagning, och hon gillar det! Det låter så gott också när hon berättar vad hon har lagat, så idag har jag själv provat Halloumi för första gången. Tänkte att man kan ju äta vegetariskt ibland, det är ju nyttigt både för mig och miljön.


Jag skar den i skivor och stekte den i olivolja med skivad, färsk champinjon, färsk basilika och krossad vitlök och kokade quinoa  och haricortes vertes till.
Men det är ingenting för mig!
Tugga på ost...det var lite som att tugga i skumgummi. Jag kände mig inte riktigt mätt efteråt heller, men jag kunde ju inte äta upp allt heller.
Nej, det blir aldrig någon vegetarian av mig.. Kanske kan ha det som ett tillbehör vid grillning...

kommentarer
Postat av: Nyx

Haha bless. Grejen med den ar att den ar ratt salt, och man maste steka den ett tag sa att den blir lite gyllenbrun, da slutar den vara som squid :P

2008-06-17 @ 20:58:56
URL: http://www.nighttimemagic.blogspot.com
Postat av: TantMaria svarar!

Okey..men den hade ju fått färg, och kändes ändå som för hård kaffeost lixom;)

2008-06-17 @ 21:38:43
URL: http://mariasbalkong.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0