Jag ska tävla!

Jaha! Nu har syrran anmält oss till en tävling! "Stora damdagen" där hon bor! Hjälp!

Jag ska gå 36 hål....har bara gått 18 hål på en dag...hmmm...och det är olika tävlingsformer. De 18 första var tydligen en tävling som kallas för "Bästboll" och efter lunch*suckar av lättnad av att jag får lunch åtminstone*, så är det en tävlingsform som kallas för "Foursome".

Nu har ju jag aldrig hållit på med det här, är ju nybakad så att säga, men syrran är ju en styv "kändis" i golf där hon bor så jag räknar med att hon håller koll på mig!*fnittrar lite hysteriskt och försöker att andas*.

Det blev lite mycket med det här nu, för nu skulle vi ju bestämma vad vi ska ha för kläder. Det är ju inte bara att spela för er som trodde det! Nehej! För vi ska ut på catwalken också!*fnittrar igen* Vi ska vara lika klädda så att man ser att vi är ett lag...Jösses! Och det går nog bra...vi har ju samma storlek och ungefär samma smak, fast syrran går helst i shorts och jag i kjol.

Sedan har vi ju dessa spelregler...men eftersom hon är en styv golfspelare så räknar jag med att hon håller koll på mig*skrattar*

Jag fick ett mess alldeles nyss som sade: "Vi måste ju träna också! Åtminstone i "Foursome" för då slår man ju varannan boll....Någon dag efter midsommarhelgen!"

Hjälp!

Jag kan ju inte ens vad de olika spelsätten betyder!

Varför måste jag alltid ge mig in i sådant här?!

Kanske mycket publik?....jag kommer att slå rätt in i skogen, i bunkern eller ve och fasa...rätt in bland publiken!

Hmm...undrar om de slåss om min boll?


kommentarer
Postat av: Sophie

hihi lycka till ! :)

2008-06-13 @ 19:30:55
URL: http://soophiees.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0