Livstalet, kolla du också!

Jag har kollat mitt livstal här på morgonen också, för jag blev lite nyfiken när jag lyssnade på radion. Där talade de om mummerologi...

"Livstalet sägs vara det viktigaste av alla numerologiska tal. Det är ett tal som präglar hela ditt liv och därför brukar även termen livsväg användas (Karaktärstal är också det samma som livstal).

Ofta känner en person till sin livsväg, medvetet eller omedvet då livet brukar vara mycket enklare att leva om man försöker leva efter sin livsväg. Livsvägen avslöjar var en person har sina största möjligheter, vilka egenskaper personen har och vilka talanger som personen bör ta till vara på. I de fall då livstalet känns främmande kan det bero på att andra tal (t ex det som erhålls med "nya systemet") påverkar i en annan riktning."

Alla personer har egenskaper från alla livstal men egenskaperna som indikeras av ett specifikt livstal är mycket starkare för de som faktiskt har det livstalet.




Jag är en 2:a visade det sig, och det betyder:

"Livsväg 2, den ultimata samarbetspartnern:
De som har livstalet 2 är lätta att ha att göra med och är bra på att inspirera andra och ge goda råd. Tvåor gillar att jobba i grupp och är till sin fördel på det sättet. De är mycket diplomatiska, kanske för diplomatiska ibland och därför kan de ha svårt att fatta egna beslut.

Som tvåa är du en mycket hänsynsfull vän, ibland till den grad att du nästan glömmer att tillgodose dina egna behov. Blyghet är något som många med livstalet 2 delar men det döljs ofta genom att partnern istället är en viljestark och utåtriktad person. Men samtidigt som du kan vara lite blyg så är du artig och värderar även den egenskapen hos andra människor. Det är troligt att du samlar på någonting och därför ser ett nöje i att gå på marknader. Musik är antagligen något du är intresserad av, tvåor är ofta mycket musikaliska och har en osviklig rytmkänsla.

Det som kan vara negativt är att du är känslig och lättsårad och att du överreagerar när du känner dig missförstådd. Försök att vara mer rak i möten med andra människor. "


En del av det stämmer, och en del inte. Till exempel så samlar jag inte på så mycket saker utan har kommit till en punkt i livet när jag försöker att göra mig av med grejer istället. Marknader är jag inte så mycket för, eftersom jag tycker att det finns lika varor på alla. Det är mest godisstånd....

Kolla ditt Livstal du också! Här!

kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0