Många är det!

I det här bostadsområdet är pitbulls överrepresenterade! Det kryllar av dem! Och sådana raser som ser ut som pitbulls, såsom Amerikansk staffordshireterrier eller vad den nu heter.


När jag precis hade klivit utanför porten nu på morgonen med "hårbollarna" så kom det ut en tjej med en pitbull från huset mitt emot.Det är bara 20 meter mellan portarna....så hon var ju precis bakom mig.

Hon hade ingen ordning på sin, utan fick blåhålla den. Jag tyckte att det såg ut som att hon hade svårt med det, att hon skulle tappa taget, och så skulle den komma rusande och hugga en av mina. Otäckt!

"Hårbollarna" tyckte också att det var otäckt att ha den där pitbullen i hasorna, och tittade sig oroligt bakåt hela tiden och kunde inte koncentrera sig på vad som skulle göras såklart.


Den kvinnliga hundägaren är naturligtvis tvungen att ta samma väg som vi, hennes hund kunde ju inte heller koncentrera sig på väsentligheterna, utan ville ju bara till mina och slet och drog i kopplet och hon fick hela tiden tjata: "Nej! Plats!"

Varför inte ta en annan väg då? Så både hennes hund och mina får en lugn morgonpromenad? Jag gick ju före henne, hon hade ju bara kunnat vika av åt ett annat håll, hade ju inte behövt hänga på mig?!

En del blir man inte klok på!


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0