"Sex and the city" vs "Hulken"!

Filmkritikern Hans Wiklund sågade "Sex and the city" i Mix megapol i tordags.

"Brudar som gillar "Sex and the city" bidrar till att kasta tillbaka jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Lousie Vuitton prinsess-idealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till." sade han i radiokanalen.

Han tycker tydligen att det är bakåtsträvande att hitta en själsfrände...vad jag vet så är han gift.
Jag har själv aldrig ens sett "Sex and the city" på tv, och har inga planer på att se filmen, men jag kan tänka mig att filmen är underhållande. Och det är väl så man ska se den? det är bara underhållning!
Han säger vidare till Aftonbladet: "Äh, jag tycker att det är en ganska dum film, den förminskar ju kvinnan och kvinnans smak. Jag är lite förvånad över hysterin och hajpen kring filmen, det var snarare det jag gick till angrepp mot."

Han tycker att vi ska titta på någon annan film istället och ger som förslag "Hulken"....Jaha????
Låter som en väldigt mycket bättre film...väldigt mycket bättre för jämlikhetssträvan, eller vad säger ni?

Här har vi det gamla klassiska mönstret: "flickor" vill se romantik, kärlek, mode, shopping och "killar" vill se action och hjältar och leka att de själva är "Hulken" eller "Stålmannen".

Hans Wiklund som "Hulken"! Haha! Vad säger ni brudar?

kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0