Som ett gympass!

Jag hade ju tänkt att vara duktig idag och putsa fönster och träna bunkerslag på golfbanan inför tävlingen som vi spelar den 2/7, men när jag hade handlat klart så började det att regna. Regna var ett snällt ord, det fullkomligt VRÄKTE ner!

Och att då åka och ställa sig i en sandbunker och slå på små bollar kändes inte så lockande. Det blir ju lite geggigt, och det skulle ju inte bli någon ordning på de slagen ändå*fniss* Tänk vad folk hade funderat om jag hade stått där och skyfflat upp blöt sand med en golfklubba?*skratt* i ösregnet!


Fönster är ju inte kul att putsa i vanliga fall, och med ett skyfall blir det ännu tråkigare för att inte tala om hur tråkigt resultatet blir....så det blev till att vara flexibel och ändra på mina planer!

Så istället tog jag fram min antika, gröna snabeldrake och släpade omkring på den. Det är ju ungefär som ett kortare gympass*ASG* särskilt när jag ska uppför den heltäckningmatteklädda trappan till övervåningen...mitt i trappan så måste jag dessutom ställa ifrån mig draken på högkant, annars får den inte plats på trappsteget, och gå ner och dra ur sladden, och gå upp och sätta i sladden och sedan ner halvvägs igen och fortsätta med trappstegen ända upp...pust! det har ju hänt att draken har trillat ner baklänges så att säga, men den där är seglivad! Den går det inte att ta livet av ska jag säga!*skrattar* Den är ju snart 30 år, och still going strong!

Jämfört med trappen så är ju resten av huset ingen match...hmm...tja, det ska vara trappen ner i källaren då och utrymmena därnere...suck!


Sedan yogade jag, för jag kände att ryggen längtade efter att få bli riktigt utsträckt efter all golf förra veckan. Underbart var det! Hundarna hade ju tjatat på mig sedan imorse om att de ville bli aktiverade, och då menade de inte kloklippta och borstade, men man kan ju inte få allt här i världen*fniss*

De fick en långpromenad efter det iallafall, och de fick vara lösa en bit så de fick springa av sig.

Vad resten av kvällen ska innehålla vet jag inte riktigt...


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0