Stor "plätt!"

Vi har ju en stor tomt härhemma, ca 5000 kvadratmeter...och det är ju en ganska stor "plätt". Nu när vi har långpendlat snart ett år, så är den väldigt eftersatt. Liknar mest en djungel*fniss*, bara papegojorna som saknas och en och annan boaorm. Det är tur att vi bor ute på landet och inte i ett villaområde för grannarna hade nog klagat på oss då.


Gubben lånade en trimmer, modell större, härom dagen av en gammal arbetskamrat, skogshuggare, och vi har nu röjt i trädgården ett par timmar. Han har gått med det stora åbäket fäst runt midjan och plöjt sig fram  och jag har räfsat efter. Nu ser det ut som att det snart ska regna och vi orkade inte längre heller. Jag vill ju inte ha ett ryggskott nu när jag snart ska spela golftävling, det är något som jag brukar få av trädgårdsarbete, så nu gäller det att ta det lugnt. Imorgon måste jag nog yoga och sträcka ut den skulle jag tro. Skulle egentligen behöva träna också, men det är ju 20 mil till gymmet för mig....liiiite långt!

Nu ska det bli kvällsfika!


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0