Surgubbe!

För ca tre timmarssedan ungefär så ringde det på dörren, och utanför stod en ung tjej och två små barn. Ung tjej, hon kanske är mamma till de två små, men hon var liten och späd och av utländskt ursprung.

Så frågar hon om de har stört mig, och bad isåfall om ursäkt.

"Va?" sade jag. "Vadå?" "Nej, jag har inte märkt någonting! Har knappt sett er ens"

Det visar sig att hon bor på första våningen, och en man som bor på våningen inunder henne har sagt att hennes familj är hatad av alla i trappen och att de stör alla oss andra.

Va?! Vad är det med folk?

Jag har mött henne två gånger kanske i trappen, har inte märkt något särskilt av barnen heller.

Hon sträckte fram en lista som hon undrade om jag ville skriva på, att de inte stör, vilket jag ju såklart gjorde.


Antagligen så är det någon surgubbe längst ner som inte gillar utlänningar kanske?! En elaking! har säkert hotat att hon kommer att bli vräkt! Usch och fy!


kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0