Svart blev mellangrå!

Jag var ju till Arlanda stads golfshop och provade en svart golfkjol jag har sett där i lördags, men den var för stor! De hade inte mindre än strl 38....jag hade behövt en i strl 36.

Så jag hade tänkt att köpa en hemmavid, eller åka till den närmsta stora staden för att försöka hitta en.

Den lokala sportaffären hade inga golfkläder visade det sig....mest regnställ där. Lite trist sortiment om ni frågar mig! När jag frågade efter en golfkjol så visade hon mig gröna och vita shorts...vanliga shorts. Jag ville ju ha en kjol!

Golfkjolar och shorts behöver ju ha hyfsat stora fickor för man behöver ha ett par bollar, peggar och greenlagare i dem. Man har ju bollar i bagen också men den får du inte dra med dig på tee när du ska slå ut, så då gäller det ha extra i fickorna!

Åkte till vår golfklubb här för att kolla, och de hade kjolar! Men inte svarta! Så den svarta kjolen blev mellangrå, eller mörkt kaki kanske, istället för svart och efter ett samtal med syster. I märket Daily, väldigt snygg! Och praktisk och ett absolut måste! Ska bara förklara det för Maken också*fniss* att det gällde livet!

Hon får köpa korts i den färgen istället för hon har närmare till stora affärer hemifrån och behöver inte åka 9 mil för att shoppa loss!*skratt* 


kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du får en bra dag. =)

2008-06-16 @ 12:34:31
URL: http://artondejuni.blogg.se/
Postat av: Anonym

godmorgon

sovit gott?

har 2 tävlingar igång som jag hoppas du vill delta i

www.enlitentax.blogg.se

ha en bra dag!

2008-06-16 @ 12:35:00

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0