Träningsnarkoman! Är du?

Jag är nu något av en träningsnarkoman tror jag.
Jag får abstinens om jag inte kan träna på några dagar, och eftersom vi långpendlar för jobbets skull, halva veckor, så har jag inte alltid tillgång till ett gym.
Härhemma har jag inte något årskort, men där vi har lägenheten har jag ett på SATS, utan har då några redskap hemma som jag använder.
En motionscykel som jag cyklar på i minst 30 minuter, hantlar, gumminband och en yogamatta.

Min yogamatta, eller jag har egentligen flera i olika färger så en av dem, har jag alltid med mig när jag åker bort. Jag gjorde misstaget att inte ta med en när vi var borta i Spanien i 5 veckor för ett och ett halvt år sedan, och det gör jag inte om!

Så nu på morgonen har jag cyklat i 30 minuter och sedan har jag kört några magövningar innan jag skuttade ner i duschen. Skönt!
Har nu tänkt att handla lite, upptäckte att schampo och balsam i stort sett är slut, så det måste jag ha. Efter det blir det en lätt lunch, tror att jag gör en räkomelett, och sedan vet jag att hundarna vill ha en långpromenad.
Dessa långpromenader räknar jag inte som träning själv, utan det gör jag ju för deras skull, men det är klart att det är bra för mig med!
men det räcker inte för mig, eftersom jag vill forma kroppen också.
Jag vill yoga, poweryoga, flera gånger i veckan och jag vill styrketräna flera gånger i veckan. När jag styrketränar så börjar jag i stort sett alltid med att cykla 30 minuter, för konditionens, fettförbränningens och uppvärmningens skull.

Jag tycker att varje individ har ansvar för sin egen hälsa, och då är det en del arbete och tid man måste lägga ner.
Den tid du tycker att du inte kan lägga på träning får du lägga på att vara sjuk.
Ingen tvingar dig till att äta och dricka dig till en övervikt, ingen tvingar dig till att röka, ingen tvingar dig till att dricka för mycket...och ingen tvingar dig således att träna och motionera. Du måste aktivt välja hur du vill må!

Vad väljer du? Tar du ansvar för din egen hälsa? Tränar du? Och vad isåfall?

kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0