Träningsnarkoman? Jag?

Jag tror att det finns många som tycker att jag inte gör något annat än tränar, och är helt besatt av det*skratt*, så jag tror att jag behöver klargöra saker och ting så ni inte tror att jag är helt pucko!


Jag ser inte träningen som något jobbigt utan har tagit mig över den gränsen för länge sen, utan jag ser träningen som "lyxig egentid". Tycker det är skönt att träna, sen duscha och pyssla om mig själv.


Igår tränade jag, och innan dess var det över en vecka sen jag tränade, och då kan jag ha lite abstinens faktiskt....

Det brukar bli 2-3 pass styrketräning/vecka, oftast 2 fast jag vill 3, men det finns inte alltid tid och tillfälle.

Yoga brukar det bli 1-2 ggr/vecka av samma anledning.

Vila blir det ju då 2-4 dgr/vecka....


Hundpromenader räknar jag inte...det gör jag ju även under "vilodagar" och ibland får jag för mig att träna mage-och rygg hemma, men det känns ju inte betungande för mig, tar ju bara en kvart kanske och om jag ändå sitter framför tv:n kan jag lika gärna göra övningarna på golvet framför burken...så det är som vila. Golf räknar jag inte heller som träning, även om det kanske kan gå in under promenader...men det är kul!


Jag är en ganska aktiv person , och bara "sitta och hänga" är inte min grej....


kommentarer
Postat av: mingla

okej, bara undrade :) vad har du gjort idag då? bra blogg du har förresten.

2008-06-12 @ 22:19:51
URL: http://heymingla.blogg.se/
Postat av: TantMaria svarar!

Tack Mingla!:))

2008-06-12 @ 22:25:48
URL: http://mariasbalkong.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0